O privire aruncată în trecut! Schimb de experiență în Turcia - Partea I


Au trecut mai bine de patru ani de cand am avut pentru prima dată ocazia să vizitez Turcia, acest lucru a fost posibil prin participarea la un Proiect Comenius Bilateral, organizat de Colegiul Național Economic ”Gheorghe Chițu” împreună cu o școală parteneră din Turcia.

LiceuCu toate acestea amintirile sunt încă proaspete, bine mă ajut și de ”Carnetul de Bord” pe care l-am realizat în aceea perioadă la rugămințile doamnelor profesoare.
Pentru mine totul a început pur și simplu ca un joc, la sfârșitul orei de franceză doamna profesoară ne-a povestit despre acest proiect și despre șansa unică pe care ne-o oferă. Iubeam de ceva timp Turcia și mereu îmi dorisem să ajung să o vizitez, dar totuși faptul că mă așteptam ca alegerea să se facă pe pile m-a îndemnat să nu particip.
În ziua în care aveau loc interviurile am terminat orele mai devreme și mă hotărâsem că nu am de ce să rămân încă o oră la liceu, cu toate acestea ceva m-a îndemnat să rămân și să îmi încerc norocul. Asta a fost și ceea ce mi-au zis părinții mei, dar eu tot eram pesimistă, îmi doream să particip dar parcă nu eram sigură.
Fix în momentul în care mă răzgândisem a venit doamna profesoară de franceză și ne-a anunțat că putem intra în sală, nici nu observasem cât de mulți ne adunasem, dar pentru a fi sigură că nu o să fug mi-am făcut curaj și am intrat în prima grupă.
Prima probă a fost una orală în limba franceză, datorită faptului că știam că am prea multe emoții am hotărât să fiu prima care răspunde și spre surprinderea mea emoțiile au dispărut atunci când am început să vorbesc.
Partea a doua a fost reprezentată de un examen scris unde am avut întrebări cât de cât ușoare, după ce am ieșit din sală mi-am dat seama că dacă mai rămâneam afară și o jumătate de oră nu aș mai fi intrat deloc.
Am fost foarte bucuroasă că m-am descurcat, dar cu toate acestea la scurt timp am început să îmi fac griji că nu voi fi aleasă, adică numărul de locuri era și așa destul de mic și noi eram foarte mulți. Rezultatele nu ni s-au dat imediat ci după câteva zile.

Etichete: , , ,