O privire aruncată în trecut! Schimb de experiență în Turcia - Partea XI


De acum voi face tot posibilul să pun ca și subtitlu, titlul fiecărei zile pentrecute în Turcia, asta pentru a putea înpărtății alături de voi fiecare sentiment, știu că vor fi titluri cu nume cam ciudate dar vă rog să vă gândiți că eram clasa a IX-a si nu prea le aveam eu cu astfel de lucruri.

MustafaKemalAtaturk.jpg PRIMA ZI ÎN TURCIA

Prima zi a început cum nu se putea mai bine, m-am trezit foarte odihnită, paturile lor erau foarte plăcute deci am dormit fix ca un copilaș mic, am luat micul dejun alături de Busra si de familia ei, iar mai apoi am plecat spre școală pentru a ne întâlnii cu ceilalți.
Pentru Samsun, ziua aceasta era foarte importantă, fiind reprezentată de ziua lui Ataturk, bine din câte am aflat nu se știe data la care s-a născut pentru că el și-a însușit ziua de 19 mai ca dată de naștere pentru că aceasta era data la care a intrat cu armata în Samsun.
Prima activitate a constat într-un festival organizat special pentru acesta, au fost dansuri dar și multe alte activități. Am observat un lucru care la noi nu prea se mai practică, în timp ce a fost cântat imnul toate persoanele prezente s-au ridicat în picioare și în întregul spațiu s-a așternut liniștea. Nimeni nu îndrăznea măcar să se miște de pe loc. Mi s-a părut o dovadă de patriotism demnă de luat în considerare.
După terminarea acestora am mers șa muzeu, la statuia lui Ataturk unde am facut poze, am mai aflat și alte informații despre istoria acestui minunat oraș în care urma să ne petrecem următoarea săptămână. Înainte de a ne întoarce în familii am fost la agenție pentru a întreba de bagajul pierdut și ni s-a comunicat că a rămas în Instanbul și că va venii a doua zi.
Seara s-a terminat foarte liniștit printr-o masă în familie și câteva glume.

Etichete: , , ,