O privire aruncată în trecut! Schimb de experiență în Turcia - Partea VI


După ce majoritatea întâlnirilor de până acum le-am petrecut în afara liceului, în diverse locuri din oraş şi cel mai important în aer liber, începând de acum toate activităţile s-au mutat în cadrul unei săli speciale din cadrul liceului.Tot de acum am început lecţiile de limbă turcă, fiecare dintre noi şi-a creat un caiet special pentru aceste lecţii, tot ce aveam de făcut era ca mai întâi să învăţăm cum se scrie acel cuvânt şi bineînţeles ce înseamnă. Mai apoi ascultam cum se pronunţă şi încercam să repetăm cât mai corect cu putinţă şi bineînţeles de foarte multe ori.



http://www.romaniaturkiye.ro/wp-content/uploads/limba-turca-alfabet.jpg Prima lecţie de limba turcă

Prima lecţie a constat în învăţarea formulărilor de salut şi a cuvintelor uzuale din limba turcă, am învăţat să ne prezentăm, să întrebăm câţi ani are o anumită persoană, dar şi foarte multe alte lucruri utile pentru a putea începe o conversaţie cu cineva. Bineînţeles că nu puteam acum să învăţăm turcă la perfecţie dar măcar încercam să reţinem cât mai mult.
Pentru mine cel puţin la partea de pronuncţie se dovedea uşor, bineînţeles pentru că învăţasem deja de la televizor majoritatea cuvintelor, am putut în sfârşit să spun că şi timpul petrecut vizionând seriale turceşti a fost de folos.
Nu doar noi trebuia să învăţăm cuvintele ci şi doamnele profesoare,  deci nu era nicio problemă dacă mai repetam o dată sau dacă pur şi simplu ni se părea greu de pronunţat un cuvânt. Deoarece nu ne puteam întâlnii mereu cu doamnele profesoare şi pentru că majoritatea elevilor eram din clase diferite am oferit numerele doamnelor profesoare pentru a putea fi anunţaţi de viitoarele activităţi.
În timpul lecţiilor am făcut poze, iar la sfârşit am făcut prezenţa pentru a se ştii cine a venit la pregătiri şi cine nu, lucrul cel mai greu, după mine, era reprezentat de faptul că trebuia să facem pregătiri în plus faţă de cursurile pe care le aveam în mod normal.

Etichete: , , ,