O privire aruncată în trecut! Schimb de experiență în Turcia - Partea XVI



 
A urmat mai apoi o vizită la o moschee cu o vechime de peste 800 de ani și am aflat că doar pentru construirea unui singur perete a fost nevoie de sapte copaci. Un lucru care mi-a atras atenția a fost dat de simbolul construcției se pare că acele coloane ce susțin moscheea simbolizează o femeie care se roagă pentru binele națiunii.
Ne-am întors la școală și am vizitat laboratoarele și cancelaria, pentru a doua oară am ajuns în biroul Directorului de unde am fost conduși în laboratorul de informatică unde a avut loc prima lecție din Turcia.
În cadrul ei am aflat că primii turci s-au așezat în Anatolya încă din Evul Mediu, iar primul dicționar turc a fost realizat în 1070. Spre deosebire de limba română în turcă există doar sufixe și nu și prefixe. La turcia nu există diacriticele și litera x, în schimb ei au alte litere, din propoziția lor poate lipsi subiectul, lucru c-am ciudat pentru noi.
După această lecție ne-am întors în școală unde am vizitat clasele I si a II-a, am făcut poze iar copii au fost foarte simpatico, atașându-se rapid de noi. Deoarece trebuia să mai și plecăm la masă am încercat să ieșim din liceu, dar acolo surpriză prichindeii pe care îi vizitasem mai devreme își anunțaseră prietenii și acum tot liceul era în curte așteptând semnături de la noi și mai încearcă să ieși printre ei.
 
Am început să dăm autografe, când profesorii au venit și au început să îi trimită în clase, mi-a părut rău că nu le-am putut da la toți este foarte trist să vezi copii mici triști pentru că nu au reușit să strângă autografe, dar din păcate ne grăbeam și eram deja și obosiți.
După ce am servit masa ne-am îndreptat spre case cu toții având nevoie de un somn odihnitor, a fost una din cele mai ocupate zile din perioada petrecută în Turcia.

Etichete: , , ,