Există strigoi?


 



Copil fiind auzeam femeile vorbind despre strigoi, femei care puteau sa vorbeasca cu mortii si mai ales ca sufletul inca haladuieste prin casa 40 de zile apoi se linisteste si pleaca.Aveam cam 14 ani cand am trait o experienta  neplacuta de care imi aduc cu fiori aminte si acum.
Bunicul din partea tatalui meu era un om cu dubla personalitate, cu cei ai casei se purta ca un stapan, nimeni nu avea voie sa ii iasa din cuvant iar cu strainii era painea lui dumnezeu. Curtea era plina de oratanii, grajdul adapostea o vaca cu vitel si o iapa pe nume Stela si un staul cu 10 oi si un berbec  de rasa pe care il folosea la monta. Berbeacul il tinea legat cu un lant gros pentru ca nu suporta pe nimeni pe langa el decat pe bunicu. Intr-o zi nu am de lucru si m-am dus la staul si am inceput sa intarat berbecul. Acesta s-a zbatut in lant pana l-a rupt , a sarit gardul si venea in fuga peste mine,noroc ca langa tarc era o poarta care dadea in gradina de zarzavat.Eu am scapat dar berbecul furios l-a zarit pe bunicu-meu si a alergat spre el , l-a izbit cu putere si l-a aruncat cativa zeci de metri.
Bunicul s-a ales cu cateva coaste rupte pe care nu s-a dus la docto
r sa se caute si in timp i-au adus moartea.Dupa ce a murit, eu eram in vacanta de vara la tara.Dormeam in casa mare chiar in patul unde murise bunicul. Intr-o noapte pe la 3 am iesit afara pentru ca aveam nevoie la baie. Am revenit in casa, am incuiat usa care se inchidea cu un zavor de lemn pe dinauntru, deci nu se putea intra din afara, am traversat salita si am intrat in camera in care dormeam. Cand eram aproape sa atipesc din nou am auzit cum se trage zavorul de la usa mare, usa deschizandu-se ,pasi greoi pe salita si apoi usa de la camera mea deschizandu-se.Am deschis  ochii crezand ca e bunica, a venit dupa ceva, dar nu se vedea nimeni.Apoi am simtit cum ceva respira deasupra mea , dar respiratia era ca si cum te izbeste aerul rece cand deschizi usa la frigider.Dupa un timp m-am dat jos din pat am aprins luminile in toate casa, am verificat usile, dar erau incuiate . Cand i-am povestit bunicii a zis ca am visat, dar peste ani intreband un preot mi-a spus ca era sufletul bunicului, care venea dupa apa care i se punea seara si dupa bucata de rahat pusa cu apa ca sa-i potoleasca foamea si setea. 

Etichete: ,