O privire aruncată în trecut! Schimb de experiență în Turcia - Partea XXII



 
PARTEA II
Tot astăzi am primit un mic cadou de la Elif, prietena ceea mai bună a Busrei, am rămas impresionată de cât de ușor pot dărui un mic cadou altei persoane.
Ziua începuse ca una simplă dar mai apoi am mers la un Centru pentru persoane cu diferite probleme și am rămas impresionată de ceea ce pot face acei copii chiar dacă cu ei soarta nu a fost tocmai cinstită.
Am  aflat că al ei prima oară profesorul le explică în grup, iar mai apoi sunt luați separat și li se explică și în particular pentru fiecare copil alocându-se cel puțin 15 minute. Școala îi învață tot ceea ce o persoană normală trebuie să știe: cum să facă curat, cum să gătească și chiar cum să facă ceai pentru aș servi invitații.
Fiecare dintre noi a primit câte un cadou realizat chiar de acești copii, al meu se regăsește și acum pe dulap ori de câte ori mă uit la el îmi amintesc despre tot ceea ce s-a întâmplat în Turcia. Am fost mai apoi invitași la masă acolo și pot spune că mâncarea a fost absolut delicioasă.
Locul de întâlnire cu elevi turci, pentru a ne putea întoarce în familii a fost reprezentat de ceea mai veche casă din Carsamba, deja efortul psihologic își spunea cuvântul pentru că majoritatea abia așteptam să ajungem acasă.
Tot în această zi am vizitat și o piață și am observat prețurile mici față de cele din țara noastră, mai mult decât atât ni s-a spus că aceea  piață se deschide doar în zilele de miercuri deci cei care doresc să cumpere ceva își fac aprovizionarea pentru toată săptămâna. Era un lucru foarte diferit față de ceea ce aveam la noi în țară și în plus ca în orice alt loc prețurile erau negociabile.               

Etichete: , , ,