O privire aruncată în trecut! Schimb de experiență în Turcia - Partea XXIV


Imagini pentru amasyaAstăzi am mers într-o excursie la Almasya care este un oraş foarte frumos şi cu o cultură foarte bogată. Aici am aflat că trăiau hitiţii, ei au fost primii care au inventat fierul, noi am admirat mormintele suveranilor acestora. La întoarcerea din  această călătorie am vizitat muzeul Sehzader unde am văzut tablourile fiilor de sultani care nu au ajus pe tron, precum şi întreaga pleiadă de sultani.,printre care Baiazid, Mehmet I, Murat. Mehmet Han, Baiazid Han cel care a cucerit Constantinopolul., Selim I , Murad III cel care a fost trei ani guvernator.

După aceasta am mers la masă,iar apoi la un alt muzeu,unde era amplasată o machetă a oraşului, pentru realizarea acesteia au fost necesari doi ani de muncă. De aici  am mers la o moschee a cărei vechime era de peste 500 de ani şi aici ni s-a povestit că la construcţia fiecărei moschei se planta un copac. Acest copac în vârstă tot de peste 500 de ani se afla încâ în curtea moschei în al că cărei balcon se rugau pe timpuri sultanii.
Imagini pentru amasyaDupă aceasta am  vizitat  muzeul de arheologie unde se găseau expuse schelete alături de diverse obiecte străvechi.Astăzi ni s-a povestit o legendă despre doi îndrăgostiţi, fata  provenind dintr-o familie bogată,  iar băiatul find   sărac nu era agreat de părinţii fetei. Aceştia i-au cerut băiatului să construiască un canal pentru a aduce apa în localitate sperând că acesta nu va reuşi. Totuşi băiatul a reuşit să construiască acel canal, dar o persoană binevoitoare i-a spus fetei că băiatul a murit, iar fata s-a sinucis, Canalul în schimb dăinuieşte şi astăzi şi am putut să-l admirăm şi noi.
După o zi  atât de plină de evenimente şi locuri vizitate ne-am deplasat la locuinţă pentru a mă odihni  şi a-mi  recăpăta puterile pentru că a doua zi era să fie şi ultima petrecută în Turcia.

Etichete: , , ,