Vremea

 
Am ajuns să ne uităm cu ciudă la cei care trăiesc în zona muntoasă, cei despre care ştiam că sunt oameni aspri şi datorită vremii grele care caracteriza această zonă, cu ierni aspre,şi veri răcoroase. În ultimii ani se pare că acest lucru nu mai este real, căci iarna la munte este mai cald decât la câmpie, iar verile sunt cumerau odată la câmpie. Mor de ciudă când iarna la munte este soare şi vreme plăcută , în timp ce la câmpie ne uităm după soare săptămâni la rând şi ne alegem cu uitatul.
Cum este posibil ca de la cele 4o C de săptămâna trecută să trecem în câteva zile la un 15  C, o diferenţă de peste 30 C. Şi mai ales ce urmări vor avea aceste variaţii extraordinar de mari asupra organismelor şi vegetaţiei. Mă întreb şi vă aştept pe voi să-mi răspundeţi, oare acestea se întâmplă ca să ducă la deşertificarea Olteniei aşa cum au anunţat anumiţi oameni? Vă aştept răspunsul că eu nu-l ştiu, în schimb eu ştiu şi vă spun şi vouă că omul, adică noi, avem multe să ne reproşem. Ca să mă înţelegeţi vă spun că în epoca comunistă sistemul de irigaţii crescuse încetul cu încrtul de la Dunăre pînâ aproape de cetatea Băniei, Craiova noastră, astăzi acesta mai există doar lângă Dunăre. În zona  Dăbuleni nu se produceau numai pepeni verzi (lubeniţe), ci erau hectare întregi de plantaţii cu pomi fructiferi: piersici, caişi ,cireşi etc, Astăzi aceştia au dispărut.
Aşa că eu cred că nu trebuie să învinovăţim pe alţii, ci să ne uităm la noi înşine, căci noi suntem cei vinovaţi. Noi oamenii am defrişat pădurile, noi am distrus sistemul de irigaţi, nu numai în Oltenia ci şi în restul ţării. Cred că această schimbare a vremii ne aparţine şi nouă ca urmare a acţiunilor noastre nesăbuite.
 

Etichete: ,