Calitatea produselor
În ultimii 25 de ani ceea ce a lăsat cel mai mult
de dorit, având în vedere multitudinea de produse ce au pătruns din exterior, a
fost calitatea produselor. La început, cele de proastă calitate au fost
majoritatea din cele importante, mai ales în condiții destul de dubioase, iar
mai apoi pe măsură ce industria rămasă de la comuniști era fărâmițată bucată cu
bucată, au început și cele produse în țară să nu mai prezinte calitatea atât de
scumpă pentru noi. Pentru ca noi consumatorii să ne bucurăm de o calitatea
superioară a tuturor produselor cumpărate, este necesară obținerea, de către
cei ce produc, a unui certificat iso 9001, adică de
absolut toți protagoniștii de pe piața românească, fie ei autohtoni sau din exteriorul țării.
Toate produsele provenite din societăți ce au
fost certificate ISO presupun să fi fost
produse în condiții care să respecte în mod constant toate cerințele
clienților, adică ale noastre cei care suntem consumatorii finali. Producătorii
în totalitatea lor, trebuie să cunoască că un consumator va renunța în mod
automat la produsele de proastă calitate și se va îndrepta, cu siguranță, spre
aceea ce respectă standarde înalte pentru obținerea acestei calități
finale. Pentru a obține un certificat
iso 9001 patronul oricărei
societăți comerciale trebuie să cunoască că din numeroasa familie a standardelor
privind calitatea managementului doar ISO 9001:2011 poate fi certificat.
Unde puteți afla mai multe despre certificat iso 9001?
Acest certificat
este necesar să fie obținut de toate societățile sau organizațiile, indiferent de
domeniu de activitate sau de cât de mare sau mică este ea. Ca o paranteză fiind
spus acest standard este implentat în peste 100 de țări, fiind obținut de peste
un million de organizații și companii ce activează în aceste țări. Tot pentru
obținerea acestui certificat este bine să intrați pe site-ul icqr.ro, de unde
puteți afla mai multe principii ale managementului calității pe care ar trebui
să le respectați cu sfințenie.
Astfel activitatea voastră e obligatoriu să
se îndrepte spre clientul final, aveți nevoie ca tot personalul vostru să fie
implicat, iar în luarea deciziilor să se vadă faptele ce le-au impus. Apoi,
pentru îmbunătățirea continuă a calității produselor voastre managementul va fi
abordat ca un sistem unitar, iar această abordare să se facă numai în baza procesului de producție. Cele mai
importante sunt leadership-ul și bineînțeles relațiile reciproc avantajoase cu
furnizorii. Pentru obținerea acestei certificări este important să știți că
aceste standarde sunt cuprinse într-o
familie mai numeroasă din care face parte și ISO 9001.2008 și anume:
= ISO 9000:2005 –în care veți găsi
specificată terminologia pentru sistemele de management al calității și veți
găsi descrierea principiilor fundamentale ale sistemelor de management al calității;
= ISO 9004:2009 - care de fapt este ghidul ce
vă ajută să vă concentrați pe modul de a face
cât mai eficient și eficace sistemul de management al calității din
unitatea voastră;
= ISO 19011:2011 – este cel ce vă orientează cu
privire la auditurile interne și externe ale sistemului de management al
calității.
Toate aceste standarde, o dată aplicate, vă
aduc o mulțime de beneficii cum ar fi: reducerea cheltuielilor privind
eliminarea neconformităților și reducerea cheltuielilor prin eficientizarea
utilizării resurselor de orice fel, creșterea veniturilor datorită
flexibilității și răspunderii prompte la
opurtunitățile pieții, creșterea satisfacției și mai ales a loialității
clienților voștri.
Etichete: 1.Articole personale, certificat iso 9001, icqr.ro